Sea Harmony

Howdy! 
 
Idag har det varit suuuupervarmt! Har knappt kunnat ta ett steg utan att bli helt genomsvettig haha! Just nu har det svalnat lite och åskan mullrar för fullt, älskar åska 😍 
 
Jag slutade skolan (alltså thaikursen) klockan 12 idag och till lunch kunde jag bara bry mig om en sak; att restaurangen hade AC 😁 Därför åkte vi till en japansk restaurang som heter Sakura och käkade lite sushi, yummy! Provade ett set med Maki som jag aldrig smakat innan som var typ dränkta i wasabi-majonnäs så jäkla gott! 
 
Efter sushin hade vi inget planerat så vi åkte iväg till ett litet café som ligger i Takiab, ett litet samhälle precis brevid Hua Hin (som för övrigt betyder Chopsticks 😊), som jag har sett på Tripadvisor och det verkade jättemysigt. Micke har varit där en gång innan och tyckte att det var bra så jag ville också dit 🙂 
Jag kan lova att mysigt var bara förnamnet! Det var ganska litet men lummigt med massa växter och vattenfall, det kändes som ett riktigt hippie-café och det ju passar mig perfekt hihi. Vi blev välkomnade av två små bulldogs direkt när vi klev av moppen och dom lämnade inte vår sida under hela besöket :) 
 
Jag tog en tekanna med något som hette Blue Butterfly-te, vilket egentligen bara var olika blåa blomblad, och till det fick man kokosmjölk. Det var jättegott att ha kokosmjölk i teet, har aldrig provat det innan men den idén snor jag direkt 😉 Så dagens tips, testa! Micke tog "drop coffee" vilket var espresso som sakta fick droppa ner i glaset, kul med lite speciella påhitt :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Micke la sig och vilade lite i hängmattan efter kaffet 😎
 
Nu ska vi snart åka iväg till Scandinavian Kitchen för idag är det säsongsavslutning för darten och det är hemmamatch, heja oss!! Förra säsongen kom vi ju sist och fick ett hederspris i form av en sopborste men denna säsongen ligger vi faktiskt 3a! Är vi grymma eller vad 😎
 
Puss ♥
 
 
 

Kommentera här: