Fredag -วันศุกร์

Vaknade för en stund sedan av att ytterdörren blåste igen med en smäll, märkte att det mörknade utanför fönstret och i samma veva ringde Micke och varnade för inkommande regn :P I Thailand går det ju från kvävande varmt, soligt och molnfritt till blåsigt och monsunregn på typ 3 röda så det var bara till att kasta mig upp från den sköna sängen och springa ut för att snabbt som fan hiva in all tvätt som hängde på torkning. Jag hann precis och nu vräker regnet ner. Skönt, då slipper jag vattna träden idag hehe :D 
 
Denna veckan har det inte skett några extraordinära händelser, är inne på sista dagarna av min 3D-uppgift så därför har jag suttit hela dagarna och bara pluggat, inte så mycket att skriva om haha. I förrgår avbröt jag dock modellerandet för att åka och kolla in en språkskola som min sistah läser på för att se vilken nivå och så jag skulle kunna gå på och om de kan hjälpa till med visum.
Vi var mitt uppe i stortvättning och jag hade i princip ingenting att ta på mig så jag slängde på mig ett par neongröna shorts och en gammal urtvättad (föredetta) svart långärmad T-shirt och begav mig iväg på motorcykeln (Micke körde såklart). Väl där så tyckte hon i receptionen att jag skulle följa med på syrrans lektion direkt och testa, lagom pinsamt att komma in i klassrummet som en sliten rugguggla. Det blev inte bättre av att vi skulle lära oss att skriva ordet svart och läraren frågade en kille vad jag hade för färg på min tröja, han tittade lite osäkert och mumlade "Hmm... bpen ... hmm .. sii tao" (Hmm... den är .... grå) haha xD Kommer nog att börja i denna klassen så får väl se till och komma lite mer propert klädd nästa gång!
Egentligen är denna klassen lite för låg nivå för mig eftersom jag kunnat läsa ganska länge men jag vill ju gärna gå med Felicia så det får bli den än då. Jag hoppas att man kan byta om jag känner att det blir fööör enkelt, som att gå om första klass och lära sig skriva typ :P
 
Ikväll ska vi fira min födelsedag eftersom mamma jobbar på söndag. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på för att fira denna utomordentligt viktiga dag men tror att vi kommer frossa i lite indisk mat till att börja med:) Läste om en helt okänd, mysig klubb som ligger ett stenkast från oss (om man kan kasta väldigt långt) men dom hade tydligen "elproblem", jag är inte förvånad, så dom visste inte om dom skulle ha öppet idag. Vi får se vad som händer helt enkelt! 
 
Hoppas ni får en härlig fredag allihop! XOXO

Kommentera här: