Irländsk reggae night!

Jeez vad denna veckan har gått fort! Känns som att det var igår vi var på Arilds bar och "nästan" piskade några tyskar i dart (eller ah Micke vann ett set, det var inga glada tyska miner efter det inte! Så sen skärpte dom till sig och då haglade trippel tjugorna minsann) men det var ju för sjutton en vecka sen! 
 
I fredags begav vi oss först en sväng till Scandinavian Kitchen (gahd, kan man säga att vi är stammisar där nu eller??) där två jätteduktiga thaitjejer bjöd på lite sång, och dans för den som var sugen, dom sjöng till och med "Du är min man" vilket gjorde att publiken med 99% svenskar jublade högt. Där såg vi också en svensk kändis men han blev så jäkla arg när mammas kompis bad om en bild så jag vågade knappt snegla åt hans håll (vilket jag såklart gjorde ändå hehe).
Efter att vi suttit där ett slag var det dags att styra kosan ner mot centrum, närmare bestämt till en irländsk pub som heter Father Ted's. Där var det reggaekväll och en artist som heter Cian Finn hade spelning. Fem tummar upp! Han var jätteduktig och körde på non stop i typ två timmar. När vi kom in i lokalen spanade jag runt lite och upptäckte till min förvåning att det i princip bara var pensionärer där, det var dessutom ganska tomt vilket var en liten besvikelse för jag hade trott att det skulle vara fullt. Det var såklart ingen som dansade utan folk satt och vaggade lite fram och tillbaka i stolarna men tillslut tog jag fanan i hand och började dansa. Det tog ca två minuter och sen var hela dansgolvet fullt med folk, unga som gamla. Har ingen aning var alla dessa satt och häckade men det blev en riktig fest och alla var goa o' glada :) Riktigt lyckad kväll! ♥
 
Suddig mobil-bild på Cian Finn :) (När dansgolvet fortfarande var öde)
 
Igår och idag har jag ägnat min tid åt att plugga. Minns inte om jag nämnt det men jag läser ju Digitala Bilder på distans på Umeå Universitet, en jätte rolig kurs! Just nu håller vi på att jobba med 3D-modeller och programet Sketchup. Det tar så låååång tid (iaf för mig som är nybörjare) men det är så kul så timmarna bara flyger iväg. Jag ska visa en bild på mitt 3D-hus när det är färdigt :)
 
När jag hade suttit några timmar idag kände jag att jag behövde lite avbrott så bestämde mig för att ta mig i kragen och städa lite utanför huset, man vill ju inte skämmas inför grannarna :D Det såg fan förjävligt ut (det är min blogg, här får man svära)! Lite papper här och där som var kvar från i torsdags, ogräs mellan stenplattorna, torkade löv och palmblad överallt och inte nog med det, när jag klev ner från trappan såg jag att Märta (katten) hade lämnat en liten "present" i form av den död råtta...Tack för det Märta! Eftersom jag ogärna tar i döda möss/råttor så fick Micke komma ut och ta del av storstädningen. Jag såg X antal läskiga djur som flydde för livet när jag spolade med slangen (bland annat några jätteäckliga röd/brun/svarta tusenfotingar), kommer ju med all säkerhet aldrig jobba som trädgårdsmästare i Thailand iallafall! Vi stod där och sopade, räffsade och spolade vatten så att svetten rann, jag kan lova att det är jäkligt jobbigt med trädgårdsfix i 36 graders värme, då fick jag plötsligt höra den ljuva melodin av glassbilen ♥ Så det blev lite glasspaus och sen passade vi på att tvätta motorcykeln också. 
 
Nu ska vi åka och träna lite dart inför matchen imorgon, kanske blir det äntligen vinst?!
 
Micke shoppar glass, fick tyvärr inte med den söta lilla ungen som var med pappa på jobbet idag :P
 
 
Pussar och kramar :*
 

Kommentera här: