I'm still alive!

Hallihallå 👐
 
 
Jaaa.... Jag lever fortfarande, så ni behöver inte vara oroliga haha! Har bara inte haft någon lust alls att blogga hihi :) 
 
Vilken spännande match vi hade mot Mexico i förra veckan! Varken jag eller syrran är speciellt fotbollsintresserade i vanliga fall men vi satt och hoppade på stolarna och skrek i kör med dom andra i våran Scandinavian-hejarklack 😁 På nåt sätt blir man lite extra patriotisk när man är utomlands, man känner verkligen hur Sverige-andan binder ihop oss landsmän haha! 
Jag och Micke åkte runt hela jäkla Hua Hin innan VM för att försöka få tag i någon Sverige-tröja men det var verkligen döfött vill jag lova! Till slut letade vi bara efter nånting blågult, vad som helst liksom, men inget gick att finna! Efter matchen mot Mexico pratade vid med en kille (man? gubbe? karl?) på restaurangen som hade beställt personalens tröjor från BKK och han hjälpte oss att beställa varsin ^^ Nu hoppas jag bara att de hinner komma innan matchen på tisdag, vore ju redigt surt om de kom dagen efter och att vi (gud förbjude!) skulle åka ut i den matchen haha! 
 
 
Påtal om sport så har jag och Micke nu joinat ett biljardlag som spelar i "torsdagsligan" här i HH. Vi spelar för Sage bar som vi mött i dart tidigare. Han som äger baren är en trevlig amerikan som vi snackat med endel efter vår match hos honom. I ett biljardlag ska man vara 6  spelare och nu när det är lågsäsong är det skitsvårt att få ihop så många så han frågade om vi ville vara med och efter lite tvekan (från min sida, jag suuuuuuger på biljard) så tackade vi ja 🙂 Hittills har vi haft 2 matcher, den första vann vi (jag vann t o m två set) men det var verkligen på håret. Det skulle avgöras i sista settet där hela laget är med och spelar och vi låg sååååå jäkla jämt! Tänk er följande: 
Först satte jag en boll (stolt) som de först inte tänkte godkänna för att de sa att jag träffade en annan boll först. Som tur var kom ledaren för ligan till min undsättning och godkände den😀 Sen var det min lagkamrats tur. Vi hade nu en boll lika med andra laget och om vi satte den så var det bara 8an kvar sen... Och han satte den! Vår nästa lagkamrat satt en bit bort och lugnade nerverna med några klunkar öl så det tog en liten stund innan han masade sig ur fåtöljen och fram till bordet. Under tiden ser jag i ögonvrån hur en i det andra laget (som även var ägaren till baren samt deras bästa spelare) går fram till bordet, drar upp kön och börjar sikta på vita bollen... Jag trodde såklart att han bara skämtade men åååhnej helt plötsligt har han lagt en stöt på bollen som skjuter undan 8an! En lång tystnad uppstod och alla bara stirrade på honom, ingen fattade riktigt vad som precis hänt. Efter en stund så harklade sig en i motståndarlaget och sa bara "okey, I guess you won then" och vi började fira 😄 Dock vågade jag inte riktigt ta ut svängarna i mitt firande eftersom bar-ägaren såg riktigt jäkla lack ut, han sa ingenting utan stirrade med tom blick framför sig. Tills han slet upp sin skjorta och ställde sig framför fläkten (á la Carola ni vet) och visade sina tatueringar, då kände jag att det var dags att dra sig tillbaka till mitt ursprungliga öl-läge en bit bort. Han gick sedan runt och vinglade lite tills han helt sonika öppnade dörren till sin feta SUV och dundrade iväg... Kul o möta honom på vägarna...... Har för övrigt märkt att biljardligan inte alls är på samma nivå som darten där det mest är en kul grej och man dricker lite öl och spelar. Nej nej, biljard är på liv och död förstår ni! Det var flera ggr under matchen som det hettade till och blev bråk om reglerna.... Vilket egentligen bara gjorde vinsten ännu mer sweet hehe 
 
Om jag ska fortsätta på sporttemat så kan jag också meddela att darten är slut för säsongen och vi blev preciiiiis snuvade på 3e platsen, så surt!! DEN SKULLE VARIT VÅR!!! Är ju såklart jättestolt att vi gick från att inneha sista plats med tillhörande sopborste till en 4e plats men ändå... Nästa säsong då jäklar! 
 
What else, what else?
Mjo just det, moppe-Micke vurpade förra veckan 😖 Han gav sig ut på en liten färd efter att vi ätit lunch men jag var för trött för att följa med så jag stannade hemma och tog en liten nap istället.
Efter typ 45 minuter kommer han indundrandes (ja det är ett ord i min vokabulär) med massa kompresser på ena armen och benet och med smutsiga kläder. Det tog inte många sekunder innan jag i mitt yrvakna tillstånd förstod vad som hade hänt och jag kvicknade till snabbare än snabbast. Som tur var så var det inte så allvarligt, på armen och benet var det skrapsår, om än stora, men på ena tån hade en liten köttbit lossnat (eeew).
Han berättade att han puttrat runt i godan ro och svängt in på en liten grusväg för att utforska vad som fanns på andra sidan. När han hade kommit en liten bit så börjar en hund skälla på honom och då vaknar en annan, galen, hund till och börjar jaga honom. Han svänger om och försöker dundra därifrån men hunden fortsätter jaga honom så han försöker gasa så mycket han kan men - Snabb acceleration + löst grus på grusväg = ingen bra idé och då gled moppen åt sidan. Hundjäveln stog kvar och skällde men Micke blev så förbannad så han bara ställde sig och vrålade mot den som ett vilddjur och då backade den (just den delen hade jag velat se 😜). Några thailändare kom springandes ut från resorten brevid och hjälpte honom att tvätta såren med sprit och lägga på lite kompresser, heroes 💕 Han mår bättre nu men har fortfarande lite ont, stackar'n. Han har varit på röda korsets sjukstuga varje dag å låtit de tvätta och lägga om såret så att det inte skulle bli infekterat och nu börjar det se bättre ut! So no worries som tur är ❣
 
Moppe-Micke efter bandagering på röda korset
 
 
Annars flyter dagarna på som vanligt, det är jäkligt varmt kan jag lova! Ungefär 40 grader på dagtid, därför är det väldigt skönt att det kommer lite regnskurar om kvällarna, annars hade jag nog smällt bort hihi. Insåg för några dagar sedan att jag inte varit på stranden på typ 4 månader så nästa vecka får det bli lite strandhäng haha! Vi har även planerat en resa till Chiang Mai i Augusti vilket jag ser fram emot jättemycket! Men mer om den sen :) Idag frågade även syrran om jag ville hänga med på Chippendales i Bangkok i Augusti och det var jag inte sen att tacka ja till. Vem vill missa lättklädda hunkar på scen liksom?! 
 
 
Fixade lite ny belysning till partytältet idag ^^ 
 
Har haft sån sjuk craving på "svensk" kinamat i typ en månad och äntligen hittade jag nåt som smakade nästan som sån curry! Ser ni, det är till och med ärtor i!!! 
 
Märta chillar järnet och är rätt nöjd med sina två nyförvärvade slavar 😏
 
Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av sommar och semester 😘
 
 
 
 

Kommentera här: