Tisdags-adrenalin!

Hej alla glada (och sura så klart 😉)!
 
Idag har vi här hemma fått känna på thai-livets baksidor och adrenalin-nivåerna har varit på topp kan jag lova! 
 
Jag kom ut från sovrummet och ser att Micke står och stirrar upp mot toadörren samtidigt som han backar och ser lagom vettskrämd ut. Min första tanke var att han sett en spindel men Micke brukar verkligen inte vara den som skräms av små insekter så jag kände direkt hur kroppen spände sig och beredde sig på flykt 😂
"V-vad är det som händer?" fick jag fram, "En-en ..... ORM!" stammade han tillbaka och paniken blev total! Jag kastade en blick upp mot toadörren och mycket riktigt låg där en stooooor skräckinjagande best!! (Okej den var väldigt liten och ganska söt men ändå).
Jag började flaxa med armarna och sprang runt i en cirkel medan Micke stod som fastfrusen framför toaletten -"VAD SKA VI GÖRA, VAD SKA VI GÖRA?!" gormade jag och försökte frenetiskt komma på idéer hur vi skulle få ut inkräktaren men det enda jag kunde komma på var att ringa mammi, sagt och gjort. Hon kom på den briljanta idén att gå över till grannen och rådfråga honom vad vi skulle ta oss till så vi gjorde upp en plan där jag skulle vara kvar och vakta ormen och han skulle jogga över till dom.
Jag blinkade knappt medan han var borta utan höll en stadig blick på den och efter vad som kändes som evigheter kom Micke med grannen Tony, fru och son till undsättning. Dom kastade en blick på ormen och började småskratta, "Dtoa lek, gin maläng (Liten, den äter insekter) hihih" och så tog dom en kvast och började banka på dörren så att den trillade ner. Dock var ingen morsk nog att gå fram och avlägsna den så efter lite överläggning hämtade de grannen mitt emot som eventuellt skulle inneha nån form av orm-fångar-verktyg (vilket han inte hade) och när han också anslöt till vår lilla skara så påbörjades operation "Ut Med Ormjäveln" vilket egentligen gick ut på att sopa iväg den när den började ringla ut i vardagsrummet (i samma sekund som den satte huvudet utanför skuttade jag upp i soffan) vilket var en succé och 15 sekunder senare var ormen ute i det fria igen 😄 Wohoo, vet inte vad vi hade gjort utan våra grannar 💕 Tur att ormen fick leva också, frid och fröjd efter en actionfylld eftermiddag! 
 
 
Längst upp på dörren ser ni the Big Beast, som egentligen var en söt liten trädorm. Det var en likadan som jag fotade när vi var i Ban krood 😁
 
 
Snart ska vi åka till Scandinavian Kitchen för att äta god mat och kolla på Sverige-matchen.
Vi har fått våra snygga Sverigetröjor också så nu måååååste vi bara vinna!! Heja heja!
Ska ni också kolla?? Klart ni ska! 
 
Ling ling så klart ^^ 
 
 
Ha det bra gänget! ❣
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Michelle:

Men gud hahah, hade blivit jätterädd haha :D

Svar: Ja, då var jag inte tuff vill jag lova haha!
Sanna

Kommentera här: