Gazebo life ♥

Hej gott folk! 
 
Hoppas allt är bra med er hemma i sommar-Sverige 😎 Såklart blir det den bästa sommaren på flera år det året vi är borta haha, vi kanske får ta och flytta permanent för er skull där hemma? 😁 Hoppas det håller i sig! 
 
Här flyter dagarna på, kan inte fatta hur fort tiden går.... Snart är det redan Juni och då har vi varit här i fem månader, kan vi stoppa tiden ett tag tack!? 
 
För några dagar sedan fyllde Micke år och då passade vi på att unna oss en riktigt lyxig middag. Vi gick till samma restaurang som på Alla hjärtans-dag; svenskägda Prime steakhouse. Vi började med att beställa in varsin fördrink och förrätt, för mig fick det bli avokado med skagenröra (asså jag dör vad gott!💕 Dregglar nu när jag skriver om det haha) och Micke tog en hummersoppa. Blev nästan lite avundsjuk för soppan var superb 😍 Jag var inställt på att trycka i mig den sedvanliga planksteken till huvudrätt men när vi väl satte oss vid bordet så såg vi att de hade ett erbjudande på wagyu beef och eftersom ingen av oss hade ätit det förut så slog både jag och Micke till på det😋 Det var så JÄÄÄÄÄÄÄÄKLA gott!!! Har aldrig ätit så mört kött i hela mitt liv och det rann nästan en liten tår när jag tog första tuggan😁. Jag valde potatisgratäng och kantarellsås som tillbehör, yummy yum yum! Till "efterrätt" blev det kaffe och avec för båda var helt proppmäta efter den utsökta huvudrätten! Första gången jag tar avec (valde calvados) till kaffet, det kändes väldigt.... vuxet haha! Och kanske inte jättegott om jag ska vara ärlig 😀 Kvällen avslutades ganska tidigt efter några drinkar på Hilton, egentligen skulle vi ha kollat på VM-finalen men båda somnade innan den ens började hihi ^^ 
 
Just det, vi har blivit med partytält 💓!
Framför vårat hus finns ju en liten uteplats men om man inte vill avsluta sina dagar som söndergrillad så går det bara inte att sitta där på dagarna! Det blåser i princip ingenting och solen gassar så det blir dö-varmt! Vi har kollat efter parasoler men de är jättedyra och helt ärligt i riktigt kass kvalitet (om man inte vill lägga ut 30k eller uppåt då!) så därför har det inte blivit av att vi köpt något. Men för några dagar sedan skulle vi köpa en sladd på HomePro (typ... allt-i-allo-butik för folk med hus) och då såg jag att de hade lite sommarrea och där stod det, partytältet med stort P! Framförallt var prislappen väldligt tilltalande så dagen efter åkte vi dit och köpte ett :) Jätteskönt att ha någonstans att sitta och chilla nu 😍 Vi har hängt upp lite blommor och ljusslingor som vi hade hemma så det är supermysigt här😍 Ska köpa en till ljusslinga så att det blir lite bättre ljus bara, och kanske lite fler växter hihi (skulle nog kunna inreda en hel djungel om jag fick gå lös!) 💚
Så nu är ni alla välkomna på en kall öl i tältet om ni har vägarna förbi 👆
 
Love it! 😄
 
 
Tjingeling darlings! ♥
 

Kommentera här: