Photoshop

I och med fotokursen som jag läst under våren så har jag börjat tycka att det är väldigt kul att redigera bilder. Just nu håller jag på med ett surrealistiskt montage som är slutuppgiften i kursen, det är superkul! Tycker att det är mycket roligare att redigera bilder lite mer extremt och artistiskt (kan man säga så? haha) än bara vanliga enhancements.
Bilderna i det förra inlägget har jag redigerat litegrann; jag har ökat kontrasten i dom vilket jag brukar göra med mina bilder för att få lite mer djup i dom.  Men här nedanför kommer lite bilder där jag lekt med färgerna vilket var kul 😄 Är nöjd med resultaten, får se vad ni tycker. Vissa gillar ju inte detta extrema sättet att redigera, smaken är som baken 😁😎
 
 
Dessa två är redigerade med lite råare färger, tycker det blir ett riktigt häftigt resultat! Färgerna blir liksom starka men ändå avmattade och mörka
 
Haha som sagt, gillar när åskovädren dundrar in 😁 Tyckte att detta "receptet" passade bra till denna bilden efterom det ger en lite hård och kall känsla till bilden.
 
De här två bilderna är redigerade med något som kallas Split toning, vilket helt enkelt innebär att man färgar skuggorna i en kall färg och högdagrarna i en varm färg (eller tvärt om). 
 
I denna bilden har jag även tagit himlen från en annan bild eftersom himlen på originalet blev väldigt överexponerad och nästan helt vit. 
 
 
Här har jag testat två olika bilder med en mer lila toning. Blev nästan lite drömsk känsla över dom 😄
 
Hmm lite vintage-aktig? 
 
 
Gaaah vill bara ut och fota massor nu så att jag kan redigera mera 😁     Ciao ♥

Kommentera här: