Expedition inbrott

De senaste dagarna har varit ganska lugna, vardagsliv delux :) Vi har betalat våra första räkningar, vilket inte går till riktigt som man är van vid, iaf inte vi som lever i Sverige på 2000-talet :P Internetbankvadå? Klart man tar sin lilla räkning och åker iväg till 7/11 och betalar! Om det inte är interneträkningen såklart, då åker man ju till internetaffären. Eller vattenräkningen för den delen, då är det bara att sätta sig på moppen och åka till vattenverkskontoret :) Föra över hyran till bankkonto? Cash is king, bara att bege sig hem till fru Landlord med en liten sedelbunt och pynta! 
 
En annan liten "rolig" episod som skedde för några dagar sedan var när vi skulle ge oss iväg och äta inlagd stekt strömming (ja, jag äter en hel del svensk mat, okej?!) och jag dunkade igen ytterdörren och upptäckte till min stora fasa att jag höll i moppenyckeln och inte i husnyckeln! Blodet frös till is och jag vände mig sakta mot Micke och stammade fram "F-f-fel nyckel".
Jag försökte få tag på min landlord och bad till gud att hon skulle ha extra nycklar men tror ni hon svarade? Näää såklart inte och jag påbörjade expedition inbrott utan större framgång (vilket verkligen glädjer mig). Fick upp ett fönster som stod lite öppet men det är ju nät innanför och det var helt omöjligt att rubba.
Efter mycket om och men ringde hon upp men hon var i Bangkok så hon skulle ringa till mamma, som i sin tur var på jobbet och skulle komma hem först några timmar senare. Tillslut hämtade vi iaf en liten påse med olika nycklar (ja, hon lämnade ut alla nycklar till alla deras hus, that safety!) och vi kunde komma in och få tillbaka vår egen nyckel. "Dtong tamm copy!" ("Ni måste göra kopia!") sa hon och hytte lite med fingret när vi kom tillbaka med nyckelpåsen hihi. Vi fick också reda på att någon av våra kära grannar minsann håller koll på när vi varit ute och rullat på stan på nätterna, de tyckte det var mycket lustigt att vi valde att hem i fyllan och villan istället för att ta motorcykeln. Gud vad lustigt av farangerna! Jag misstänker gubben mittemot för han verkar vara lite av en spana-på-grannarna-pensionär så nu vinkar vi extra glatt när vi ser hans ansikte mellan grindplanken ;) 
 
Nä nu säger jag godnatt, hoppas ni har det fint hemma i snöyran! 

Kommentera här: