Skog i stan :D

Hallåken! 
 
Jag fick högsta betyg på min sista kursuppgift, wiiiiiiiie 😄😄 Blev superglad för det hade jag verkligen inte förväntat mig (fast Micke var så snäll och peppade mig och loooovade att jag skulle få det😘)! Jag är jättesugen på att läsa fler sådana här kurser, har ni några tips? Jag vill bara läsa strökurser medan jag är här i Thailand och sedan hoppa på något längre när jag är i Sverige, hojta till om ni kommer på nåt! 
 
Det märks att vi har kommit in i en regnigare period här i Hua Hin, vilket faktiskt är ganska skönt haha! Det regnar nästan varje kväll (på dagen steker det som vanligt), även om det för det mesta bara är korta skurar när det vräker ner. Igår var det mulet och ganska svalt hela dagen så vi passade på att åka till Cha-am forest park som vi hade sett på vägen hem efter en av våra åkturer med moppen. 
 
I Thailand är det väldigt sällan man kan gå ut och promenera i skogen (eller ah.. djungeln 😋) av ganska uppenbara anledningar, så det var en väldigt speciell känsla att traska runt på joggingleden som snirklade sig runt i parken. Vi vågade dock inte ta någon avstickare på dom mindre stigarna som ledde ut i ingenstans, känns inte som att kombinationen flipflop och ormar + andra läskiga djur är så värst jättebra, den asfalterade slingan dög gott åt oss 😁
 
Här och var såg vi lite konstiga djur men däremot såg vi inte skymten av en enda gibbon-apa som vi hade hört så mycket om, buhuu 😌 Dom kanske gömde sig när det kom två konstiga apor från Sverige smygandes med kameran i högsta hugg 😁
 
Bpaa nai muang - Skog i stad
 
Det fanns en liten marknad i början av parken men den var helt igenbommad :P 
 
 
"<Ditåt - Ditåt>" Älskar thailändska översättningar 😁
 
 
Man blir ju nästan badsugen 😉
 
Det duggregnade men det var bara skönt! 
 
 
Försökte mig på lite roliga photoshopningar (nytt ord😉), et voilà; 
 
 
 
 
 
 
Efter parkbesöket åkte vi till en ganska känd marknad i Takiab, Cicada Market. Vi har inte besökt den innan eftersom vi har fått höra att det är en riktig dyr turistfälla och att de mest säljer thailändska hanverk i trä som i princip finns på varenda marknad. Därför blev jag väldigt positivt överraskad när jag kom dit! 
 
För det första var det mycket större än vad jag hade förväntat mig, och det var väldigt mysigt! Dessutom så hade de jättemycket roliga tavlor och konstverk och massor med olika hantverk som var väldigt olikt från det som brukar finnas. Jag ville egentligen öppna plånboken och bara gå loss men (som tur var) så hade jag inte så mycket pengar med mig 😜 Däremot kommer jag absolut åka dit och shoppa innan vi åker tillbaka till Svedala igen 😄 Fick dessutom maaassor av inspiration och ville nästan dundra hem och börja pyssla haha! 
 
Dom hade även en fin amfiteater där dom spelade barnteater, fick sån lust och bara springa upp på scen och vara med haha! Var ju 10 år sedan jag spelade teater sist, ett bortglömt intresse 😌
Föreställningen hette Keow -hästansiktet och handlade om en ful tjej som hettet Keow som blev kär i en prins. En trollkarl förvandlade henne till en vacker tjej så att hon skulle vinna prinsens hjärta men prinsen ville inte veta av fulingen alls. Till slut dog hon nästan och då insåg minsann prinsen att han älskade henne trots att hon var så jäkla ful för kärlek sitter ju på insidan, vilket var sensmoralen i pjäsen. Dock fick Keow behålla sin vackra kropp som trollkarlen gett henne - det är ju trots allt viktigt att man är snygg liksom 😏😉
 
Nu ska vi ge oss ut och hitta nåt gott att äta, är jättesugen på nudelsoppa -kors i taket! 
 
Loveee ♥
 

Kommentera här: